Akademické mistrovství ČR – Generali survival 2014

• Jméno: David Špás
  • Závod: Generali survival (13. – 15.6.2014)
  • Umístění v kategorii: 2. místo
  • Celkové umístění: 6. místo

Eleven – Rubena Test Team ve složení David Špás a Jan Berger, vyrazili na další survivalový závod, tentokrát se jednalo o Akademické mistrovství České republiky nazvané Generali survival. Centrum závodu bylo v Poněšicích, což je vesnička u Hluboké nad Vltavou. Jednalo se 24-hodinový outdoorový závod se zajímavou myšlenkou: „sáhnout si na samotné dno vlastních psychických i fyzických sil a ze dna se znovu odrazit, orientovat se v sobě i v mapě, rychle se rozhodovat, vytrvat, komunikovat a soucítit, podepřít a podporovat, vítězem není jeden, ale team! Každý v cíli takové výzvy je vítězem!  A s těmito myšlenkami jsme šli do závodu i my.

Start byl jako u většiny závodu v 22 hodin a začal pozvolným přejezdem na zámek Hluboká nad Vltavou, kde byl ostrý start. První disciplína byl krosový běh po parku, aby se startovní pole trochu natáhlo a mohl začít orientační běh, nebyl však až tak jednoduchý u každé správně nalezené kontroly nás čekala soutěžní úloha a podle ní se běželo na další kontrolu, když odpověď byla špatná, čekal na nás smutný smajlík a muselo se běžet zpět k zadání a zkusit jinou odpověď. Po dokončení tohoto atypického orienťáku nás čekala krátká bajková etapa k lodím, zde jsme museli obě kola naložit do lodi a přejed do depa. Málem jsme se cvakli a kola by skončila na dně Vltavy! Po vyložení kol bylo v depu připraveno pár disciplín. Základ bylo 2000m plavání, ale spojené s lezením, takže obtížnost vylezené cesty nám odečítala plaveckou vzdálenost. Naštěstí se nám podařili vylézt, 4 středně obtížné cesty a tak nám zbylo uplavat pouze 650 m, což nebylo špatné. Ale než nás organizátoři pustili odplavat si tyto bazény, museli jsme si dát ještě plavecký sprint na 50 m, kdybychom nestihli časový limit 1:22, dostali bychom další trestné metry. Nám se to však na 2 sekundy povedlo! A tak jsme se pustili do plavání. Po splnění dostáváme mapu hlavního závodu a tak se rychle pouštím do plánování postupu, abychom posbírali všechny povinné i nepovinné kontroly.

Postup nám začíná cyklistickou etapou až k depu za Hlubokou nad Vltavou, kde přezouváme na kolečkové brusle a pokračujeme podél Vltavy až do parku Stromovka v Českých Budějovicích, zde nás čeká in-line překážková dráha, následuje parkový orientační běh a zpět na bruslích ke kolu. Jedeme přes tři MTBO kontroly k dalšímu stanovišti s úkoly. Organizátoři připravili opět orientační běh tentokrát klasické a přechod slackline, jeden přechod se nám nezadařil a tak dostáváme dvě trestné OB kontroly, tentokrát však bez mapy hezky na paměť. Nelezeno a můžeme vyrazit přes další MTBO kontroly do lomu Holubovské Bašty. Zde nás čeká střelba z koltu, následně cyklo trial na motokrosové trati a poté výběh nad hranu lomu a slanění. Po té opět na kolo, další MTBO kontrola je zakreslená nějak divně dal od cesty, po příjezdu na místo zjišťujeme, že se zase namočíme a musíme doplavat asi 400 m pro další kontrolu. Cestou bereme další 2 MTBO kontroly až dorážíme k Bezdrevu. Opět přezout a zase orientační běh, už nás to psychicky trochu pokládá a děláme pár chyb v mapě a nestíháme limit. Za trest dostáváme plavání, to nám až tolik nevadí, ba naopak nás probere. Následuje sprint na kánoi a vysoké lanové překážky vše v pohodě stíháme a můžeme vyrazit dále. Po pár kilometrech se dostáváme na známe místo depa kolečkových bruslí. Zde pro nás organizátor připravil opět mnoho disciplín! Jako první jdeme na přelanění řeky, následně na jízdu na invalidním vozíku, poté nás čeká eskymák na kajaku, který se nám oběma asi po 2 letech opět povedl na první pokus. Nakonec musíme ještě sjet divokou vodu u umělém kanále, tam se trochu vykoupeme a pokračujeme na kole na poslední stanoviště. Zde nás čekají už méně náročné disciplíny jako střelba z luku a golfové odpaly (zde si poprvé v životě vyzkoušíme golf) poslední přejez do Poněšic. Závěrečná disciplíny asi 5 km po vodě a už dobíháme do cíle!

Za 17:22:00 jsme najeli, naběhali, napádlovali přes 150 km a obsadili tak 2. místo na Akademickém mistrovství ČR dvojic v přírodním víceboji. Celkově jsme dorazili na 6. místě.