Atlas Adventure 2014

• Závodník:David Špás
  • Závod: Atlas Adventure (6. – 8.6.2014)
  • Celkové umístění: 4. místo
  • Umístění v kategorii: 3. místo

Eleven – Rubena Test Team ve složení David Špás a Jan Svoboda, vyrazil na další survivalový závod. Tentokrát až k Opavě do střediska Davidův Mlýn. Zde se konal 6.-8. června závod Atlas Adventure. Tento závod byl zaměřen především na orientaci, jízdu na kole, běh, lezení na skále a pádlování na vodě. A jak jsme si to užili:

Po příjezdu na místo a prezentaci následuje příprava na závod. Dozvídáme se, že noční etapa bude pouze dvě hodiny a kolo nebudeme potřebovat, pouze běh a dovednosti. Po setmění v čase 22:00 je start! Sprintem vybíháme směrem ke skalám, abychom mohli jako první lézt. Po cca. 2 km rychlého běhu jsme pod skálou. Obléknout do sedacích úvazku a na nohy nasadit lezečky. Oba cestu vylezeme bez větších obtíží, jelikož na další disciplíně je dlouhá čekačka, tak přebíháme na provazový žebřík, který také v pohodě zvládáme, vracíme se k bouldru fronta je sice trochu menší, ale což musíme počkat na stop časy se zde nehraje. Boulder jako jediná dvojce lezeme trochu výše, ale zato velice rychle. Přezout a utíkat zpět po cestě nás čeká ještě vtipná disciplína s míčkem. Následně na louce sít o rozměrech 10×10 tyček a na každé tyčce dvouciferné číslo a musíme počítat různé kombinace, někdo byl chytrý a někdo zase musel být rychlý! Poté jsme skočili na loď a museli dojed do půlky rybníka a přivézt zapálenou svíčku a závěrečná disciplína bylo potápění za chemickým světlem a následné vylovení.

Po noční etapě jsme byli na 3. místě.

Ráno jsme nemohli dospat a tak jsme vstávali před 7, abychom se v klidu nasnídali a promysleli strategii a postup mezi jednotlivými kontrolami! Postup byl opět stylem scorelauf, tedy volné pořadí mezi kontrolami. My jsme začali MTBO, přes tři kontroly jsme dorazili na orientační běh, trochu jsme tápali nad měřítkem mapy, ale po chvíli v pohodě všechny kontroly nalezeny a mohli jsme vyrazit na kole dále. Po cestě jsme brali další 4 nepovinné kontroly, až jsme dorazili k hradu Vikštejn, kde nás čekaly další disciplíny. Slanění a průsíkování, boulder na hradní zdi, těžký krosový běh, orientační pamatovák a luštění šifry. Vše jsme celkem zvládli a mohli vyrazit opět na kolo. Po dlouhém sjezdu dorážíme k dalšímu stanovišti. Zde pro nás organizátor připravil jízdu na kánoi, běh do vrchu, shyby a vis na hrazdě. Dále stoupáme do obce Lhotka, kde je další z nepovinných kontrol a jedeme k břidlicovému dolu Moravice, zde nás čeká prolezení čtyřech štol a následný krosový běh s brodem a lanovou překážkou. Opět na kolo a jedeme směr Černý důl pro kontrolu a rychle zpět k přehradě Kružberk. Zde se rozdělujeme, jeden pádluje pod přehradu, druhý běží na ni. Následuje vzdušné slanění do lodi, poté ještě plavání v 6 stupňové vodě pro další kontrolu. Tím končí vodní aktivity a začínají opět vertikální. Musíme vylézt aspoň dvě cesty na skalách a následně překonat 3 lanové překážky. Rychle zpět na kolo a vyrazit k Davidovu mlýnu kde nás čeká ještě poslední dvě náročné disciplíny cyklo trialová trať a lanové centrum. Stíháme časový limit dojezdu jen tak tak.

V celkovém součtu jsme na kole našlapali 51 km s převýšením 1792 m + 20 krásných disciplín.

Obsadili jsme 4. místo z 55 týmu a v kategorii muži 3. místo.